Besøk fra Sydney og KOALA!

Vi fikk besøk av Mette og Thea fra Sydney igår, og feiret bursdagen min i samme slengen. Torjan og jeg bakte tacopizza, for det har de ingen steder her i landet. Etter middagen fikk vi litt mer besøk fra nabolaget, og den ene australeren lurte på hva i all verden slags pizza det var vi spiste. Stakkars Australere. Deretter kom vi frem til at dette er første gangen jeg har bursdag på sommeren, og det er jo veldig kos. Siden dro vi ut på byen for å feire videre.


Idag har Mette, Thea og jeg vært på koala sanctuary og opplevd litt wildlife! Vi har alle holdt en koala, matet, klappet og kost med mange kenguruer. De er så søte og myke alle sammen, så jeg hadde nesten lyst til å bosette meg der! Vi fikk også opplevd noe veldig uventet, nemlig en vill pytonslange som slukte en hel possum. Vi oppdaget tilfeldig at et par folk sto og så opp i trærne, og fikk da øye på en diger slange med to lodne bein ut av kjeften. Da fikk vi alle litt frysninger...

Så nå har jeg opplevd hva Australia har å by på av villmarksliv, og kommer garantert til å stjele med meg en koala hjemover!

- Therese

Lagt inn avTherese kl. 22:10  

1 kommentarer:

Tom & Mia sa... 10. januar 2010 kl. 00:51  

Visste ikkje at du har gebursdag i desse dager Therese, Gratulerer så mykje frå oss i Hardanger!

Helsing Tom & Mia

Legg inn en kommentar